آقاجانم،حضرت در بستر بیماری از زهرافتاده بود،یه وقت صدای نازنینش بلند شد،حسنم بیا،
امام عسکری کنار بدن باباشرفت،نگاهی به صورت باباش کرد،تو تبعیدگاه ومنطقه نظامی
تبعیدشون کردند،
حضرت کناربدن بابای غریبش نشست،ناله ها زد..
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
پول می داد امام هادی علیه السلام می گفتبرید زیارت حسین علیه السلام،
حالا من روضه رو می برم کربلا و عاشورا ،اونجایی کهامام هادی دوست داره،
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
کجا ببرمت،همین یه مسیرمسیر روضه ی من،می گن امام عسگری،خیلی فردا بی تابی کرد،
وقتی بدن بابا رو دید،وقتیداغ بابا دید،یا امام عسگری،شنیدم گریبان چاک زدی،شنیدم به سر و صورت
زدی،شنیدمبرا داغ بابات،بلند گریه کردی، مگه چه کردن با بابات،مگه چه جوری کشتنش،
اگه شماگریبان چاک زدی،پس زین العابدین چی بگه کربلا،یا الله،گریبان چاک زد امامعسگری
،اما کربلا،زین العابدین دید همه دارن بدنهارو دفن می کنن،هیچکی به بدن حسیننگاه نمی کنه
،حسین...........عمه چرا بدن بابامو دفن نمی کنن،مگه بابای من،مسلموننیست،
چرا بدنهای خودشونو دفن می کنن،یکی نبود بگه زین العابدین،صبر کن،الان یه کاریمی کنن،
دیگه بدن بابات پیدا نباشه، الان ده نفر میان،اسباشونو میارن،فرج امام زمانبگو حسین.....
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
شد امام هادی دین کشته زهر جفا پاره پاره جگر را آنعزیز مصطفی
شیعیان را روز ماتم شد ز مرگ شاه دین شد مدینه بر بنیهاشم ز غم ماتم سرا
زهر کین چون کارگر شد بر شه دنیا و دین با امام عسگری گفتا که ای جانم بیا
بعد من باشی تو یار و رهنمای مؤمنین میسپارم بر تو امت را ترا هم برخدا
دلها را روانه کنیم سامرا ، حرم با صفایامام هادی و امام عسکری ، خیلی غریب اند
آن دو امام بزرگواری که در سامرامدفونند . خوشا بحال آنهایی که رفتند حرمش را دیدند
اما آنهایی که مشرف شدند دیدندحرمش غریب است ، آخر دوستانش کمتر کنار حرمش ساکنند
زائران هم خیلی کم آنجا میمانند . اما وقتی امام هادی شهید شد امام عسکری بدن پدر بزرگوار خود را
غسل دادند، کفن کردند ، و بر جنازه نماز خواندند ، بخاک سپردند آی دلهای کربلائی ،
اینجافرزند ، بدن پدر را با دست خود بخاک سپرد .
اما کربلا ، بقدری حال امام سجاد (ع)منقلب می شود
که زینب کبری صدا زد : ما لی أراکَ تَجُودُ بِنَفسَکَ یا بَقیَّةَالماضین .
(گویا می بینم که در حال جان دادنی ، مابه غیر از تو کسی را نداریم ، تو حجت خدایی )
صدا زد : عمه جان این بدن حجّت خدا نیست ؟ این مردمگویا ما را مسلمان نمی دانند
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
در روایتاست که خداوند کسی را که دوست پدرش را احترام کند
، حفظ می کند «انّ الله لیحفظ من حفظ صدیق أبیه» در حدیث دیگر داریم کهدوست پدرت را ضایع مکن ،
اگر این کار را کردی نور باطنت خاموش می شود« لا تضیّعصدیق ابیک فیدفع نورک »
مولایمن یا بن الحسن! ما کوچکتر از آنیم که بگوییم دوست پدر شما هستیم
اما ما پدرت رادوست داریم. یابن الحسن! حاشا به کرمت که ما را دست خالی برگدرانی
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
جهت مشاهده دیگر روضه ها و گریزهای
شهادت حضرت امام هادی (ع)
به ادامه مطلب مراجعه نمایید
ادامه مطلب روضه های مکتوب شب اول محرم95...